Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality ZŠ > Mezinárodní projekt ZŠ Kostelec na Hané a OŠ Vladimir Nazor v Ploče

Mezinárodní projekt ZŠ Kostelec na Hané a OŠ Vladimir Nazor v Ploče



Čeští a chorvatští žáci spojili síly pro udržitelnou budoucnost: Mezinárodní projekt ZŠ Kostelec na Hané a OŠ Vladimir Nazor v Ploče

V druhém pololetí tohoto školního roku se čtrnáct žáků ze Základní školy Kostelec na Hané zapojilo do mezinárodního vzdělávacího projektu v rámci platformy eTwinning. Partnerem jim byla základní škola OŠ Vladimir Nazor v chorvatském přímořském městě Ploče. Společně se žáci obou škol věnovali tématům udržitelnosti, ekologie a ochrany životního prostředí, a to nejen online, ale i během osobní návštěvy v rámci programu Erasmus+.

Na začátku projektu se účastníci navzájem představili prostřednictvím osobních profilů, které vytvářeli na interaktivní platformě Padlet. Následně byli rozděleni do smíšených, mezinárodních týmů a čekal je společný úkol: vytvořit v online nástroji Canva plakát na vybrané ekologické téma – například ochranu biodiverzity, omezení znečištění, udržitelnou energetiku nebo šetrný turismus.

Týmová spolupráce napříč zeměmi pomohla žákům nejen procvičit cizí jazyk, ale i rozvinout schopnosti spolupráce, kritického myšlení a tvůrčího přístupu. Každý tým následně své výstupy prezentoval během návštěvy českých žáků v Chorvatsku, která proběhla v rámci žákovské mobility financované z programu Erasmus+. Díky této zkušenosti si žáci mohli vyzkoušet, jaké to je komunikovat napřímo se svými projektovými partnery, sdílet nápady a poznávat odlišnou školní kulturu.

Celý projekt významně přispěl k rozvoji klíčových kompetencí žáků – od jazykových a digitálních dovedností po schopnost pracovat v týmu a aktivně se podílet na řešení aktuálních problémů. Velký důraz byl kladen také na porozumění evropským hodnotám, jako je vzájemný respekt, spolupráce napříč kulturami a odpovědnost vůči planetě.

Za vedením a úspěšnou realizací projektu stojí pan učitel Michal Vačkář, který projekt koordinoval a poskytl žákům nejen odborné vedení, ale i motivaci a podporu v průběhu celého procesu. Jeho zásluhou se podařilo proměnit online spolupráci v hluboký vzdělávací zážitek, který žákům rozšířil obzory a posílil jejich evropskou identitu.

Projekt potvrdil, že i žáci základní školy dokážou aktivně přispívat k budování udržitelné budoucnosti a že mezinárodní vzdělávání má smysl – nejen pro získávání nových vědomostí, ale i pro rozvoj lidských a občanských hodnot.